|
DVDuell.de Forum ..::: Blu-ray | DVD | Film | Kino :::..
|
Vorheriges Thema anzeigen :: Nächstes Thema anzeigen |
Autor |
Nachricht |
Sebastian
|
Verfasst am: 02 Jan 2006 21:12 Titel: Antonionis THE PASSENGER am 14.3.06 von Sony |
|
|
Juhu Scheint mal wieder eine sehr gute Umsetzung eines Antonioni Film zu werden. Hoffentlich bring Sony den in der gleichen Form auch in D raus:
Sony Pictures Home Entertainment has announced a new release of The Passenger which stars Jack Nicholson and Maria Schneider. Originally released in 1975, the film is a suspenseful and haunting portrait of a drained journalist whose deliverance is an identity exchange with a dead man. The disc will be available to own from the 14th March, priced at around $24.96. Extras on this one will include an audio commentary with Jack Nicholson, a second commentary with Wim Wenders (director of Paris, Texas & Wings of Desire), An Evening at the Academy Featurette, and an interview with writer Mark Peploe and Maria Schneide. We've attached a small shot of the official region one package artwork below:
http://www.dvdactive.com/news/releases/the-passenger.html |
|
Nach oben |
|
 |
Horrorcollector

|
Verfasst am: 02 Jan 2006 21:39 Titel: |
|
|
Juhu! Mehr is da nicht zu sagen  |
|
Nach oben |
|
 |
Dr. Strangelove

|
Verfasst am: 03 Jan 2006 00:37 Titel: |
|
|
Seitdem ich mir aus China die Profession: Reporter-DVD mitgebracht hatte, habe ich immer gehofft, daß der olle Jack endlich die Rechte freigibt. Schade, daß Antonioni nicht mehr sprechen kann, er hätte in einem Audiokommentar sicher ein Wörtchen zum Fall Nicholson zu sagen gehabt.
Besonders freue ich mich auf den Audiokommentar mit dem netten Wim Wenders. Zusammen mit Werner Herzog ist er einer der wenigen die es fertigbringen, selbst einige schlechte Filme unglaublich interessant werden zu lassen. Da The Passenger aber ohnehin ein brillanter Film ist, ist der Audiokommentar umso lobenswerter. _________________ "Un artiste est toujours jeune" Jean-Marie Straub |
|
Nach oben |
|
 |
The Swede

|
Verfasst am: 17 Jan 2006 11:12 Titel: |
|
|
Interessanter Artikel über den Film bei Cinema Scope, der auch bestätigt, dass die lange Fassung veröffentlicht wird, und wie es dazu kam:
Zitat: | ... But nothing is ever simple with The Passenger. Sony Classics was originally intending to release Antonioni’s hated MGM edition. As part of the research for this essay for Cinema Scope, I came across Antonioni’s unqualified condemning statement (on page 218 of the edited compilation of the director’s writings and interviews, The Architecture of Vision) and passed it along to Michael Barker, co-President of Sony Classics and Richard Pena, director of the New York Film Film Festival, where the film is receiving a special presentation. The evidence, fortunately, was convincing enough for Sony Classics to pull the MGM version and instead release the longer version, which will retain the title of The Passenger. ... |
|
|
Nach oben |
|
 |
|
|
Du kannst keine Beiträge in dieses Forum schreiben. Du kannst auf Beiträge in diesem Forum nicht antworten. Du kannst deine Beiträge in diesem Forum nicht bearbeiten. Du kannst deine Beiträge in diesem Forum nicht löschen. Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht mitmachen.
|