|
DVDuell.de Forum ..::: Blu-ray | DVD | Film | Kino :::..
|
Vorheriges Thema anzeigen :: Nächstes Thema anzeigen |
Autor |
Nachricht |
4LOM Administrator
Anmeldungsdatum: 28.02.2005 Beiträge: 3350 Wohnort: North by Northwest
|
Verfasst am: 17 Jul 2009 08:26 Titel: #490: 'Wings of Desire' (Wim Wenders) |
|
|
Ab 20. Oktober 2009 auf DVD und Blu-ray.
Blu-ray #490: “Der Himmel über Berlin / Wings of Desire” [BRD / F 1987, Wim Wenders]
1 Disc
$49.95
1.66:1
English, French, German
Wings of Desire (Der Himmel über Berlin) is one of cinema’s loveliest city symphonies. Bruno Ganz is Damiel, an angel perched atop buildings high over Berlin who can hear the thoughts—fears, hopes, and dreams—of all the people living below. But when he falls in love with a beautiful trapeze artist, he is willing to give up his immortality to come back to earth to be with her. Made not long before the fall of the Berlin Wall, this stunning tapestry of sounds and images, shot in black and white and color by the legendary Henri Alekan, is movie poetry. And it forever made the name Wim Wenders synonymous with film art.
DIRECTOR-APPROVED SPECIAL EDITION FEATURES
- New, restored high-definition digital transfer, supervised and approved by director Wim Wenders
- dts-HD Master Audio 5.1 soundtrack (Blu-ray)
- Audio commentary featuring Wenders and actor Peter Falk
- The Angels Among Us (2003), a documentary featuring interviews with Wenders, Falk, actors Bruno Ganz and Otto Sander, writer Peter Handke, and composer Jürgen Knieper
- Excerpt from “Wim Wenders Berlin Jan. 87,” an episode of the French television program Cinéma cinémas, including on-set footage
- Interview with director of photography Henri Alekan
- Deleted scenes and outtakes
- Excerpts from the films Alekan la lumière (1985) and Remembrance: Film for Curt Bois (about the actor who plays Homer in Wings of Desire)
- Notes and photos by production designer Heidi Lüdi and art director Toni Lüdi
- Trailers
- New and improved English subtitle translation
- PLUS: A booklet featuring an essay by critic Michael Atkinson and writings by Wenders and Handke
|
|
Nach oben |
|
|
Dr. Strangelove
|
Verfasst am: 17 Jul 2009 08:44 Titel: |
|
|
Ein sehr seltsamer Film, der aber wesentlich besser ist als sein thematischer Nachfolger, Faraway so close. Ich persönlich halte nicht viel von Schutzengeln, es sind im Gegenteil oft Begegnungen mit ganz lebendigen Menschen, die uns vorantreiben und in unseren Absichten bestärken. Das Göttliche sehe ich also eher im Menschen, was uns im Umkehrschluss auch in die Pflicht nimmt, entsprechend zu leben. Auf Engel zu hoffen/vertrauen, die bei allen begangenen Dummheiten als Korrektiv wirken, finde ich da fatal.
Das Titelbild mit dem geflügelten Ganz ist übrigens das einzige expressionistische an dem Film. Wegen dieser Einstellung haben die Franzosen den Wenders bei einer 2006er Ausstellung über das deutsche expressionistische Kino in der Cinematheque in eine Reihe mit Murnau und Lang gerückt. Dem kann ich so nicht zustimmen, auch wenn ich die Freude an solchen Systematisierungen gut nachvollziehen kann. _________________ "Un artiste est toujours jeune" Jean-Marie Straub |
|
Nach oben |
|
|
|
|
Du kannst keine Beiträge in dieses Forum schreiben. Du kannst auf Beiträge in diesem Forum nicht antworten. Du kannst deine Beiträge in diesem Forum nicht bearbeiten. Du kannst deine Beiträge in diesem Forum nicht löschen. Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht mitmachen.
|